Telia, nej tack!

"Kunden har alltid rätt" som det heter..
Jag tycker inte att kunden alltid har rätt, faktum är att kunden ofta har fel.
Jag tycker att man borde jobba efter "kunden har alltid Lätt" i stället, jag menar man vill ju att det ska gå så smidigt som möjligt för kunden att få tag på sin vara/tjänst eller vad det nu må vara.
Så att kunden blir nöjd & på så vis kommer tillbaka & fortsätter att beställa sina tjänster/köpa sina varor hos företaget.
Så att alla parter blir nöjda & glada!
.
Jag har varit kund hos Telia förut, faktiskt flera gånger.. telefoni, bredband eller som nu digital-tv.
Jag har Aldrig känt mig som en nöjd kund hos Telia, aldrig!
Efter att ha varit kund hos Telia de första gångerna, när jag beställt telefoni & bredband så försökte jag bestämma mig för att Aldrig mer beställa en tjänst hos detta företag.
Men när jag flyttade in i lägenheten där jag bor nu, hade jag tyvärr inget val.. det är ett "telia-hus" d.v.s. att om jag ville ha bredband & tv-vilket jag ville, så blev jag tvungen att ha det genom Telia.
Ok, jag beställde tjänsten & hoppades på att dom hade blivit bättre.
Det tog mig flera månader innan tv-kanalerna med alla tillbehör så som box osv fungerade som dom skulle.
Som tack för att jag bundit mig i 12 månader, skulle jag få fria hyrfilmer i en hel månad.
(Toker studsade upp & ner av glädje kan jag säga!)
Vad händer tror ni?
Jo, på den första fakturan jag får, är det debiterat för alla filmer vi sett & det var många.
Efter massor av försök att komma fram, efter många långa kötider & flera samtal som kopplats fram & tillbaka, fick vi tag på någon stackars telefonist som hjälpte oss.
Vi fick då en ny månad med fria filmer & dom drog av priset för filmerna vi fått betala för på nästkommande räkning.
Vi fick alltså ligga ute med dom pengarna så länge.
.
Hur som hellst, nu måste jag ju flytta ut ur min bostad snart & har därför (i god tid=2 månader innan) sagt upp både tv & bredband.
Idag när jag kommer hem från gymet ligger en räkning från Telia innanför dörren.
Då ska jag betala abonnemangskostnader för perioden 5 Dec-4 Mars 2011...
Räkningen ska vara betald senast 31 Januari, mina abonnemang stängs ner den sista December.
Givetvis ringer jag upp Telia & får efter lång kö, prata med en Martin.
Som förklarar för mig att "systemet inte känner av en anulering av abonnemanget, därför skickas räkning ut precis som vanligt, men jag får tillbaka mina pengar när abonnemanget avsluatats"
Smart va? eftersom abonnemanget avslutas innan jag betalar räkningen kan man ju fundera hur dom gör då?
.
.
Så nu, sådär lagom till jul fick jag en fin present av Telia, en härlig räkning på 1714 kr, där jag egentligen bara ska betala 1010 kr.
Den här kunden är INTE nöjd & kommer absolut inte beställa någon tjänst av Telia igen.
.
......................TELIA-NEJ TACK!........................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0