Gästbloggare!

Svensk mittsommar.

.

Då skal man för första gång i sitt liv fira mittsommar, whats the fuzz all about undrar jag!!??

Mina kompisar har tjatat om denna dagen sedan januari, ”måste hitta en mittsommarklänning” ”vart skal vi åka/vara?” ”blir det fint väder?”.

.

LUGNA NER ER!

.

Som jag har förstått, trycker man i sig sill (som ni svenskar tydligen gör vid alla högtider), dansar rund en stång klätt i blommor och löv, och super tills solen stå up igen, och det kan ni väl göra vilken dag som helst. Ni behöver väl inte stänga ner hela Sverige och planera i flera månader i förväg, Eller hur?

I Norge kör vi en brasa vid vattnet, en korv eller två på engångsgrill, och om man är lediga dagen efter kanske det blir en öl.

.

 

Hur som helst  , så man får väl ta ”mittsommaranden”  in över sig och göra det helhjärtat.

Mingel med fästingar på någon ö i skärgården, kan det bli bättre?

.

 

Inte har jag hittat den PERFEKTA mittsommarklänningen!

Inte äter jag sill!

Inte vet jag vart vi skal vara!

.

 

Det enda jag vet är att jag skal fira mittsommar men den människan jag tycker mest om av alla, nämligen MIN kille

Så egentligen skiter jag i vad jag har på mig, vart vi är någon stans, vad vi äter.

.

 

Ps jag har inte skrivsvårigheter, jeg er bare norsk!

.


Kommentarer
Postat av: Ella

Fantastisk Pelloooo!!!!

2011-06-28 @ 22:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0