trygg...

Vad är trygghet?
Är det att ha en anställning, ett jobb att gå till 5 dagar i veckan?
Är det att ha en "hel" familj, med mamma, pappa & syskon?
Är det att ha pengar på banken?
.
Jag känner mig trygg i alla fall, framför allt trygg i mig själv.. visst kan det väl svikta ibland, men över lag.
Jag är nöjd med mitt liv, jag har en fast anställning, ett förstahands-kontrakt på min lägenhet i Stockholm, jag har en stor familj som bryr sig om mig.
Jag har många vänner kring mig, en del ytliga & några väldigt nära.
.
Självklart är alla dessa delar viktiga för att man ska känna sig trygg.
Men trygghet kan ju kännas på massor av olika sätt..
.
Jag har bott på massor av ställen, 35 st olika bostäder i mitt vuxna liv faktiskt.
På några av dessa ställen har jag känt mig otrygg & därför sett till att flytta så fort jag kan.
Det är nog det viktigast för mig, att jag bor där jag känner mig trygg.
Det gör jag nu, jag trivs jättebra där jag bor.
-ni som känner mig frågar kanske nu Vart jag egentligen bor, i Stockholm eller i Göteborg?
Nästan så att jag frågar mig själv samma sak, men oavsett så trivs jag i alla fall.
.
Man kan ju alltid hitta "fel" i sitt liv... om man letar, men viktigt är väl att se vad man Har-inte vad man Inte har, eller hur?
.
Känner att det blivit många positiva & ganska smöriga inlägg på sista tiden, jag lovar att snart kommer det nåt elakt, bittert... eller varför inte rent av jävligt?
.
Att ha någon att somna brevid, det är verkligen trygghet för mig... för han som ligger breved med hoppas jag!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0