Förväntansfull!

Snart är det dax...
Jag ska på min första semester med Pelle, ser fram emot det otroligt mycket.
Ingen (för mig) vanlig semester-resa heller, vi åker till Norge för att gå på dop & för att träffa Pelles familj.
Jag har väl rest en del innan, men faktiskt aldrig någonsin har jag rest norrut på semester, men den här gången ska vi till Junkerdal & Bodö som ligger i nord-Norge, ungefär i höjd med Umeå... Junkerdal ligger dessutom 900m över havet, där finns tex blommor som bara växer där & i Alperna.
Jag har redan målat upp en liten bild för mig själv hur det ser ut... självklart har jag även googlat på städerna med.
Det intrycket man får är att det är vackert, mycket natur &..... inte fullt så mycket folk som i Stockholm, typ ;)
Låter toppen, tycker jag.
Ska självklart bli spännande att träffa Pelles familj med, klart jag är lite nervös... mest för att dom pratar Norska så klart!
....tänk om jag inte förstår vad dom säger?
Tänk om dom inte förstår vad jag säger?
Tur att jag har min kille med mig som tolk i alla fall!
bara lite drygt 2 veckor kvar & jag har mentalt redan börjat packa min resväska!
Junkerdal... känns heeeeelt OK!
Bodö, antagligen precis vad jag bahöver efter all stress..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0