Perfekt!

Jag funderar över mycket!
Det gör väl alla i och för sig, funderar mycket, mest hela tiden faktiskt.
.
Idag funderar jag över det här med vad som förväntas av dig.
-Av alla andra alltså.
.
Man har så mycket krav på sig i livet, vissa ganska självklara.
Man ska som vuxen arbeta, tjäna sina egna pengar, ha en egen bostad, äta flera mål mat om dagen, betala sina räkningar i tid, tänka på miljön och på sina medmänniskor.
Visst, inget konstigt med det.
.
Men så har man ju andra krav med, som man förväntas uppfylla av människorna runt omkring en.
-Tror man i alla fall!
Jag tänker på att man inte ska röka, man ska inte äta för mycket socker eller fett, man bör träna regelbundet-gärna på SATS, dom här "kraven" handlar ju om hälsan, någonting som givetvis är viktigt att tänka på.. Men för sin egen skull, inte för någon annans skull! (förutom möjligtvis rökningen då..)
.
Jag känner också att jag förväntas att hänga med i modet, skulle ju vara illa om någon tycker att jag ser ut som vitt skräp!
Jag har pojkvän, är sambo, vi bor i ett 1a handskontrakt i ett nybyggt hus.
Förväntningarna på oss är väl att vi ska ha en trendig bostad, vi ska gå på mingel, laga fantastisk mat tillsammans med våra vänner på helgerna till ett glas bubbel...
Vi ska väl ABSOLUT INTE köpa koskenkorva vodka, som vi blandar iordning tillsammans med Red Bull eller hälla i oss "stockholm" (billig burk-öl för dig som inte vet) för att sedan gå ut på Bögklubb och festa loss till efter stängning, för att sen gå vidare på efterfest fram till förmiddagen nästa dag.
.
Jag antar att "kraven" vi bögar har på oss ser lite annorlunda ut, mot "kraven" straighta har på sig, speciellt "stockholms-bögarnas" krav.
.
Jag förväntas ha koll på schlagern, vilka artister som är med, vad låtarna heter, datum, tider och historik... jag ska absolut inte dra igång Svensk Punk på högsta volym när jag är på toppenhumör hemma och definitivt inte på förfesten, att lyssna på hårdrock när man tränar är väl inte heller ok?
.
Jag ska resa på mig på tunnelbanan när det kommer någon som är äldre än mig, jag ska inte säga ifrån när jag tycker någonting är fel, jag ska foga mig i ledet med Svenskarna och bara vara lagom.
Jag får inte ta plats, synas mest, höras mest.
Jag får inte vara för självsäker!
Om min åsikt inte är politiskt korrekt, kan jag hålla den för mig själv!
.
.
.
Men vet du vad?
Jag:
Röker.
Har socker i mitt kaffe och äter fett precis när jag vill.
Tränar oregelbundet, på Friskis & svettis.
Klär mig i det jag trivs i.
-Jag bryr mig om min hälsa, men inte slaviskt!
.
Jag och min sambo:
Dricker Gärna koskenkorva med Red Bull & Stockholms-öl.
Går på Bögklubb och festar tills dom stänger.
Bangar inte en efterfest.
-vi har så sjukt kul tillsammans, det är väl det ett förhållande handlar om?
Jag:
Gillar Inte schlager, har inte och kommer inte ha koll på den.
Älskar gammal Svensk Punk!
Tränar till Hårdrock.
Reser inte automatiskt på mig på tunnelbanan för någon äldre, det beror helt på hur skröplig han/hon är. Jag står minst 9 timmar om dagen på jobbet så FUCK OFF!
Säger ifrån när jag tycker någonting är fel, tänker inte ta skit och accepterar inte heller att andra får ta skit!
Tar plats.
Syns.
Hörs.
Vet att jag ser bra ut och är bra på det jag gör! (den största svenska synden va?)
Tycker inte synd om tjocka människor. (alla kan påverka sin kropp, men det kommer inte gratis)
Tycker inte man ska dalta med invandrare, dom ska ha samma lagar och krav på sig som en Svenskfödd.
Tycker att man ska straffa brottslingar Hårt,- skär kuken av pedofiler och våldtäcktsmän, döda mördare!
Tycker inte om lagom.
.
.
Nä, klockan är snart fyra, dax att ta en kopp kaffe med socker, tillsammans med en cigarett så att jag vaknar till och orkar med att festa tills i morgon förmiddag, tillsammans med en massa andra som törs ta plats!
.
-ORD Kurtan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0