Tandläkaren!

Jag ska erkänna att jag inte är speciellt flitig med besök till tandläkaren, eller jag har inte varit ska jag väl säga.
Det har faktiskt gått några ÅR sedan jag sist var där...
.
Det är ju så jävla dyrt & dessutom har jag inte haft några problem, inte vad jag känt av i alla fall.
.
Antagligen är det många som känner likadant som mig!?
.
.
Men så kom värken för någon vecka sedan i en tand... så jag bokade en tid bums.
Ett hål, givetvis!
Bara att laga & betala, visst sved det i plånboken.. men efteråt kändes det så mycket bättre!
Sen att jag såg ut som om jag fått en ansiktsförlamning flera timmar efteråt var ju mindre sexigt!
.
Jag bokade in ett besök till, för att kolla resten av mina tänder, putsa upp & ta bort tandsten.
-Tandsten, va fan är det egentligen?
.
.
Well, jag har nu påbörjat projekt "fixa käften" & hur lite min plånbok än gillar det, så måste jag säga att det är faktiskt skönt att gå till tandläkaren!
Jag är inte ett dugg nervös för att gå dit, ser nästan lite fram mot att få sätta mig ner i stolen, kolla lite på tv medans någon ger mig ett vackert leende!
.
Men det här med att vänta tills man får ont i en tand, är nog bland det mest idiotiska man kan göra!
Det blir INTE billigare, det törs jag lova dig!
Tack & lov så finns ju numera tandvårds-garantin, som ger dig halva priset efter att du kommit upp i en summa på 3000.-, vilket du givetvis gör fort!
.
.
Bara några besök till, sen är karies & Baktus borta!
.
Du borstar väl tänderna noga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0